onsdag 6. mai 2009

Vita Gåvor swap - Trädgård

Da var det tid for en ny swap i Vita Gåvor swappen. Denne gangen er det hage/trädgård som er tema. For å gjøre det lettere for min partner har jeg svart på noen spørsmål om min hage. Dessverre får jeg ikke tatt noen bilder da hagen fortsatt er full av snø. Snøen ligger nok i noen uker enda. :( Selv er nyter jeg våren og godværet på Lillehammer. Blir nok rart å dra nordover igjen på mandag og vente på at våren skal starte der.

Hur ser din trädgård ut? Ganske stor hage med grønn plen, masse trær (alaskapil, bjørk, older, seljer, rognspirea). Av blomster er det kun de hardføre blåtopper. Har prøvd mye annet av blomster, men klimaet er nok for hardt for det meste, men jeg gir ikke opp.

Tycker du mest om blommor, träd eller gröna växter? Liker begge deler, men som sagt er det de hardføre vekster som trives hos meg.

Hur ser din drömträdgård ut? Stor hage med masse trær og blomster, gjerne en urte- og grønnsakshage, veksthus, paviljong, svømmebasseng og hengekøye. Mørke kvelder med lykter tent (vi har lyse sommerkvelder).

Vad saknas i din trädgård? Det meste av det som er nevnt i forige spørsmål.

Hur dekorerar du i trädgården? Dekorerer den ikke med noe spesielt. Liker ikke gnomer og slikt i hager. Når det er fint vær (ikke så ofte de siste årene) er vi mest på vår store veranda. Der har jeg planter i krukker.

Vad gillar du för färger i trädgården? Rosa er da flott på blomster. Ellers passer hvitt og sink veldig godt inn på vår veranda. Samme gjør rustikke blomsterpotter.

Ellers kan jeg si at blomsterfrø ikker er noe lurt å sende meg, da vi ikke kan plante noe ned i jorda før etter St. Hans og det meste vekser ikke der jeg bor.

Håper dette hjelper min hemmelige venn.

Ingen kommentarer: